Länkar till mina sidor

onsdag 19 november 2014

Befrielse

Jag har gått runt med en värsta tandvärk nu i månader. Till slut åt jag 8-10 alvedon om dan.
Till sak hör att jag är fruktansvärt rädd för tandläkare. Men en kväll kände jag att jag ska tuppa av när jag borsta tänderna och då bestämde jag mig att NU!!
Så jag googla på nätet efter alla tandläkare runtom i Katrineholm. Gick helt enkelt efter deras foton. Bestämde mig för Smile som ligger vid torget just för att jag tyckte de såg snällast ut. Jag vet att det här låter ur dumt :D. Men är man rädd så är man. Och maila de. Till min fasa så ringde de redan nästa morgon och jag var hos de igår tisdag 18/11. Stefan kom med för jag visste sen tidigare att jag skulle backa vid ytter dörren om jag gick dit ensam. Fick en ung tös som tandläkare men oj vad hon var bra. Hon var lugn och förklarade allting som till ett barn. Hon tog min rädsla på allvar och jag fick en massa bedövning. 1500kr senare var vi hemma och resten av dagen låg jag till sängs för värken var inte och leka med efter att bedövningen släppte. Men idag vakna jag efter en helnatts sömn utan värk. Underbar känsla.
Och så har jag även en ny tid när man börjar en total undersökning. Men huvudsaken att jag slipper alvedon nu.

Idag har varit ganska kallt ute (mitt tycke) och blåsigt. Men det har även varit lite blå himmel och solen har t om tittat fram ibland.


måndag 17 november 2014

Tankar på en måndag

Nu är det knappt 2 veckor kvar till 1:a advent. Dags att börja fundera på fönstertvätt, leta fram julgardiner och adventsljusstakar. Man blir lite nostalgisk vid den här tidpunkten på året. Man kommer ihåg barndomens jular och hur vi hade det. Mamma kunde sitta nätterna igenom och sy julgardiner och dukar, sticka vantar och sockor till julklapparna. Vi var 6 syskon och hade inte det ekonomiskt så bra men jul firade vi. Det doftade gott av hembakat och stearin. Numera har jag bara 1 av 3 ungar kvar här hemma. Om jag fick bestämma så skulle jag hellre åka utomlands och fira jul (eller slippa fira). Åka till värmen. Men Tim som är 12 vill fira jul här hemma. Men den dagen kommer när vi firar på mitt vis.



Jag fick en 5 dagars utmaning på Facebook där man ska posta på tidslinjen en svart-vit fotografi om dagen, samt nominera en ny person varje dag. Jag brukar inte gå med på sådant här men sv/vita fotografier är nära mitt hjärta. När jag fotar så tänker jag ofta just i sv-vita foton. Bilden blir på något sätt mera talande då.





fredag 14 november 2014

Produkt testare


Jag är med i en sajt som heter Buzzador. Där kan man anmäla sig till olika uppdrag som produkt testare. Produkterna ibland kostar en del av total summan och ibland är de gratis och man får behålla produkten som man har testat. Jag har hittils fått testa Allers veckotidning, Oreo kakor, Bozita hundfoder, Friday night chicken och nu Vanish fläck borttagnings medel.
Det går ut på att man får produkterna man ska testa hem med posten. Och i paketet finns även prover som man delar ut till vänner, bekanta, grannar eller varför inte arbetskamrater. När man har testat så lämnar man in en rapport på Buzzadors sida och man kan även lägga med foto/film som visar hur man testat under test perioden.

Så nu ska jag alltså testa Vanish. Jag kommer att behöva 10 personer som vill testa prov påsarna. Så skriv här som kommentar ifall du är nyfiken. Du kan även anmäla dig själv som produkt testare genom länken här.

https://www.buzzador.com/amy1962






måndag 10 november 2014

Måndag igen


Veckorna går i rasande fart. Idag är det bara 43 dagar kvar till julafton. Visst kan man känna julstressen lura bakom hörnet? Men jag kommer att försöka inte ge den en chans. Det enda som jag kommer att prioritera är yngsta sonen Tim.

När man är arbetslös och stålar växer inte på träd precis, är det kul och hitta sidor om gratis/rabatter på daglig varor. Denna sida har ganska mycket vettigt. http://www.rabattspara.se/kategori/mat/

Till slut lägger jag här några dimmiga foton jag tog igår (söndag) morse här i Flodafors.








lördag 8 november 2014

Bara en jag....

Dagens tankar kanske kommer att störa vissa men det är enkelt att stänga ner sidan och fortsätta leva i sin bubbla.
Men idag har jag funderat på mig.....funderat på hur en Aini är....
Jag har alltid hatat känslan att inte räcka till, inte vara god nog och inte passa in. Vi var 6 syskon och jag är nr. 3. Mamma var omgift och jag och mina 2 äldre systrar hade alltså styvpappa. Han såg bara mina yngre syskon men så klart...han var ju deras pappa. Mamma hade fullt upp med hemmet och jobb. Jag försökte vara duktig, snäll, hjälpsam och på något vis nådde jag aldrig fram. Så det har lämnat spår i mig och jag har fortsatt mitt kämpande....att bli sedd...att duga.
Vissa dagar glömmer jag bort och slappnar av och blir brutalt väckt och jag reser kraven på mig själv igen. Men det här är livet och kanske en dag lär jag acceptera mig själv som jag är.....







torsdag 6 november 2014

Första snön

Idag fick vi första snön hit till Sörmland. Blött, slaskigt och blåsigt. Kändes så där.
Men till helgen lovar man varmare igen.

Jag hade telefon samtal med AF och allt såg ok ut. Jag sköter mig tydligen :)

Jag skrev tidigare om att jag tar del i ganska många tävlingar och vinner relativt ofta. Nu senaste månaderna har det kommit minst en vinst per vecka. Jag ofta får frågan var jag hittar alla tävlingar och kan tipsa om följande sida: http://www.blienvinnare.com/
Jag hittar även en del tävlingar på Facebook och Instagram. Jag tycker att det är kul, särskilt när man märker att man har tur och vinner då och då.







måndag 3 november 2014

Måndag morgon

Första måndagen i november. Tiden går fort nu mot jul. Butikerna har börjat sälja julsaker och visst känns det som det är galet för tidigt?
Jag börjar dagen med rejäl tandvärk. Lider av tandläkarskräck och det är ingen bra combo. Får ser hur det här går.
Idag tänker jag skicka in min aktivitetsrapport till Arbetsförmedlingen. Fick även ett brev därifrån att min handlingsplan måste uppdateras men det gör vi genom telefon pga ombyggnation.....
Sen fortsätter jag att söka jobb. Sökte även jobb på Åland. Skulle vara häftigt om jag fick den. Nå, drömma ska man.


 Önskar er som råkar läsa det här en underbar måndag.....