Länkar till mina sidor

lördag 8 november 2014

Bara en jag....

Dagens tankar kanske kommer att störa vissa men det är enkelt att stänga ner sidan och fortsätta leva i sin bubbla.
Men idag har jag funderat på mig.....funderat på hur en Aini är....
Jag har alltid hatat känslan att inte räcka till, inte vara god nog och inte passa in. Vi var 6 syskon och jag är nr. 3. Mamma var omgift och jag och mina 2 äldre systrar hade alltså styvpappa. Han såg bara mina yngre syskon men så klart...han var ju deras pappa. Mamma hade fullt upp med hemmet och jobb. Jag försökte vara duktig, snäll, hjälpsam och på något vis nådde jag aldrig fram. Så det har lämnat spår i mig och jag har fortsatt mitt kämpande....att bli sedd...att duga.
Vissa dagar glömmer jag bort och slappnar av och blir brutalt väckt och jag reser kraven på mig själv igen. Men det här är livet och kanske en dag lär jag acceptera mig själv som jag är.....







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar