Länkar till mina sidor

söndag 4 januari 2015

Fokus

Jag börjar året med att klura på livet. Vi har alla våra "ups and downs". Ibland kan problemen kännas väldigt mörka och stora. Man känner att oavsett vart man vänder så kommer man inte framåt.
Jag brukar då försöka fokusera på det som är väsentligt. Lägga allting i nummer ordning.

Det är likadant när man fotograferar. Bilden säger olika saker beroende på vart man lägger fokuset på. Man kan fokusera på något i förgrunden och då blir allting lite suddigt i bakgrunden. Eller fokusera på en detalj i bakgrunden och då får allting annat en mjuk dimmighet. Om man nu inte skulle välja att se hela bilden klart och tydligt.

Så med allt detta vill jag ha sagt att, saker kanske inte är så hopplösa som de först ser ut att vara. Sov på saken och ta en funderare.







Och här följer några foton som jag har hunnit med under de första dagarna av 2015.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar