Länkar till mina sidor

torsdag 18 december 2014

Jul

Så snart är det Jul. Jag är från en stor familj. Vi var 6 syskon. Vi hade fattigt men mamma fixade alltid ändå julmat och klappar till alla. Det var oftast mjuka paket. Hon var duktig på att både sy och sticka. Jag kommer ihåg barndoms Julhelger som mysiga, varma och kärleksfulla.

Den känslan försökte jag även ge vidare till mina barn på våra Julhelger. Min mor kom nästan alltid hem till oss och vi firade ihop. Vi fixade allting ihop inför julen och lagade maten ihop med min mor.

Men för 3 år sen hände det som jag inte var beredd på. Min mor gick bort hastigt. Hon var inte sjuk och det var ingen olycka. Hon hade lagt sig på kvällen och så hittade vi henne. Hon vaknade aldrig.

Efter det är Julhelgen svår för mig. Jag deppar ihop och vill bara hoppa över hela Jul firandet. Jag försöker göra det bästa utav det och går lite på sparlåga. Men det går över. Som tur är så är Julen bara en gång om året.

Det här fotot är från 2010 av mamma och min mellan son Sebastian. Sista Julen med mor min.



Så jag önskar er som råkar läsa det här en riktigt God Jul. Stanna upp i eran Julstress och ring till era mammor/pappor/mor-far- föräldrar. Lämna en slant till Rödakors eller liknande eller ge en slant till tiggaren utanför just den affären ni ska handla er Julmat i.  Jul är annat också än en massa julklappar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar