Länkar till mina sidor

onsdag 19 november 2014

Befrielse

Jag har gått runt med en värsta tandvärk nu i månader. Till slut åt jag 8-10 alvedon om dan.
Till sak hör att jag är fruktansvärt rädd för tandläkare. Men en kväll kände jag att jag ska tuppa av när jag borsta tänderna och då bestämde jag mig att NU!!
Så jag googla på nätet efter alla tandläkare runtom i Katrineholm. Gick helt enkelt efter deras foton. Bestämde mig för Smile som ligger vid torget just för att jag tyckte de såg snällast ut. Jag vet att det här låter ur dumt :D. Men är man rädd så är man. Och maila de. Till min fasa så ringde de redan nästa morgon och jag var hos de igår tisdag 18/11. Stefan kom med för jag visste sen tidigare att jag skulle backa vid ytter dörren om jag gick dit ensam. Fick en ung tös som tandläkare men oj vad hon var bra. Hon var lugn och förklarade allting som till ett barn. Hon tog min rädsla på allvar och jag fick en massa bedövning. 1500kr senare var vi hemma och resten av dagen låg jag till sängs för värken var inte och leka med efter att bedövningen släppte. Men idag vakna jag efter en helnatts sömn utan värk. Underbar känsla.
Och så har jag även en ny tid när man börjar en total undersökning. Men huvudsaken att jag slipper alvedon nu.

Idag har varit ganska kallt ute (mitt tycke) och blåsigt. Men det har även varit lite blå himmel och solen har t om tittat fram ibland.


2 kommentarer:

  1. Bästa Aini.........Nu behöver du aldrig mer rädas tandläkaren mer, första gången är värst. Sa jag förresten att du är bäst !?!

    Jag är typ Anonym jag är typ Grå och jag är typ Sosse....:) Kärlek till dig

    SvaraRadera