Länkar till mina sidor

måndag 17 november 2014

Tankar på en måndag

Nu är det knappt 2 veckor kvar till 1:a advent. Dags att börja fundera på fönstertvätt, leta fram julgardiner och adventsljusstakar. Man blir lite nostalgisk vid den här tidpunkten på året. Man kommer ihåg barndomens jular och hur vi hade det. Mamma kunde sitta nätterna igenom och sy julgardiner och dukar, sticka vantar och sockor till julklapparna. Vi var 6 syskon och hade inte det ekonomiskt så bra men jul firade vi. Det doftade gott av hembakat och stearin. Numera har jag bara 1 av 3 ungar kvar här hemma. Om jag fick bestämma så skulle jag hellre åka utomlands och fira jul (eller slippa fira). Åka till värmen. Men Tim som är 12 vill fira jul här hemma. Men den dagen kommer när vi firar på mitt vis.



Jag fick en 5 dagars utmaning på Facebook där man ska posta på tidslinjen en svart-vit fotografi om dagen, samt nominera en ny person varje dag. Jag brukar inte gå med på sådant här men sv/vita fotografier är nära mitt hjärta. När jag fotar så tänker jag ofta just i sv-vita foton. Bilden blir på något sätt mera talande då.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar